Jak wygląda Twoja codzienna praca z RoR'em?

Jestem ze środowiska PHP i nie znam się na railsach. Jakiś czas temu zrobiliśmy z drużyną zuchów www.springloops.com
Taki hositng svn który pozwala w łatwy sposób deployować aplikacje na szereg serwer i je potem aktualizować cliciem. Jest to narazie ogólne i obsłuży wszystko. Co także oznacza ze nie robi wszystkiego.

Chcemy teraz zrobić krok w stronę RoR’a. Rozmawiałem z Danielem z Jarmarku (webankieta.pl) i polecił mi to forum. Mam pare pytan do Was:

1. Co robisz jak zaczynasz projekt (sciagasz aktualnego ror’a?, wrzucasz go do svna?, ustawiasz ignory na odpowiednie pliki?,…)?
  2. Co robisz jak pierwszy raz wrzucasz projekt na serwer (wrzucasz pliki?, ustawiasz chomody?, odpalash rake?)?
  3. Co robisz za kazdym razem gdy aktualizujesz aplikację (wylaczasz strone?, wybierasz pliki jakie sie zmieniły?, uruchamiasz rake?)?
  4. Z jakich serwrów korzystasz (developersiego i produkcyjnego, czy moze takze z testowego)? Jak wygladają roznice w Twoim zachowaniu pomiedzy tymi serwerami?
  5. Czy uzywasz Capistrano? Jesli tak, jakie są Twoje doświadczenia z Capistrano?

Daniel robi tak:
dwa pierwsze punkty NIGDY nie wystepuja (moj przypis: chodzi o wybieranie plików jakie sie zmienily i wrzucanie ich po ftp). zamiast tego sa zrodla checkoutniete z repozytorium.
W railsach jeden z katalogow w projekcie jest przeznaczony aby byl docrootem wirtualki w ktorej jest dana aplikacja - zatem zrodla projektu to cala aplikacja od css/html po baze danych (migracje)

Przystępując do akutalizacji oczywiscie zamykam dzialajaca aplikacje (czyli wychodze z mongreli) i zamykam jeszcze kilka powiazanych rzeczy (przetwarzanie w tle itd).
Potem:

• aktualizacja via cvs/svn up,
  • rake migrate (o ile jest taka potrzeba) i to wlasciwie tyle czyli update z repo akutalizauje aplikacje, a migrate aktualizuje baze danych.

Dzięki za pomoc.

Cóż mogę tylko potwierdzić, tak powyżej to moje słowa :wink: