Praca magisterska z Ruby

Cześć,
jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o RoR jednak chciałbym zrealizować pracę magisterską z jego wykorzystaniem.
Studiuje Informatyke na Politechnice i mam mały problem z wyborem tematu.
Chciałbym stworzyć pewną aplikację jednak praca musi mieć charakter naukowy i zawierać w sobie elementy twórcze oraz pewne eksperymenty i badania. Byłbym wdzięczny za propozycje przykładowych tematów.
Pozdrawiam i dziekuje
Lukas255

Wg mnie ciekawym zastosowaniem Rails jest napisanie aplikacji, która pozwala jakoś tam ingerować w bazę danych (np. katalog towarów) za pomocą HTML i formularzy, a jednocześnie (niewielkim nakładem pracy) stworzyć analogiczną usługę sieciową w Rails, która oddaje wyniki wyszukiwania czy po prostu wszystkie towary w XML’u. Potem można napisać frontend do owej usługi w .NET pod windows czy jakimkolwiek GUI. Zmiany w działaniu aplikacji wprowadza się na poziomie kontrolera/modelu, ale widoki więc i sama funkcjonalność usługi oraz klientów GUI działa nadal.

Witam!
Osobiście piszę pracą licencjacką w środowisku Ruby on Rails. Temat to “Internetowy system do obsługi konferencji naukowych w środowisku Ruby on Rails”. Mój kolega ma z kolei za zadanie stworzyć system do rezerwowania sal na tychże konferencjach. Szczerze powiedziawwszy jestem rónież początkującym rails’owcem, ale już na tym etapie mogę powiedzieć, że co byś nie wybrał jest to napewno do zrealizowania w RoR. O znacznych postepach mogę Cię w późniejszym czasie informować!!!
Na razie!

Dzięki za wskazówki. Jednak interesuje mnie charakter naukowy tej pracy. Konieczne jest przeprowadzenie pewnych testów dotyczących wydajności aplikacji. Nie bardzo wiem jak się do tego zabrać i jakimi narzędziami mogę się posłużyć.
Posiadam pewne doświadczenie z PHP i z całą pewnością mogę stwierdzić, że RoR jest znacznie efektywniejszym narzędziem do tworzenia w bardzo szybki sposób aplikacji internetowych. Jednak to jest tylko moje odczucie subiektywne