Animacja w ruby

Witam, potrzebuje materiałów jak stworzyć prostą animację w rubym. Muszę zrobić projekt dotyczący boidów. Chodzi mi głównie jak rysować pixele oraz jak nimi poruszać. Mam zrobić projekt tzw boidy czyli symulacja ruchu. Wiem że chyba FXRuby byłby dobrym poczatkiem dla czegoś takiego. Czy polecacie i czy możecie wspomóc jakimiś przykładami?

Na pewno da się to zrobić pod każdą biblioteką GUI która ma bindingi dla Rubiego. GTK+, Swing (via Jruby) są dobrymi pomysłami. Mój osobisty faworyt Qt 4 jest również fajny ale były jakieś problemy jak ostatnio zaglądałem ze zmuszeniem działania go z Ruby (ale to było dość dawno). Jest jeszcze Shoes (ale autor - why_the_lucky_stiff ostatnio to porzucił).

Ja bym użyĸ jRuby i Swing jeśli to na uczelnie, pewnie najmniej problemów z odpaleniem będzie.

Ja ostatni sporo pisze w GTK2 dla ruby i jest kilka gotowych projektów które mogą cię zainteresować. Po pierwsze abcadło GTK2 i Ruby:

http://ruby-gnome2.sourceforge.jp/hiki.cgi?tut-gtk

a później jakiś przykład z animacją

http://ruby-gnome2.sourceforge.jp/hiki.cgi?Gnome+Canvas+Clock

Czyli prosty zegarek, no ale masz tam rysowanie pixeli, lini itp i do tego przesuwanie wskazówek, czyli re-rysowanie z czyszczeniem, więc wszystko co potrzebujesz

http://wiki.github.com/jashkenas/ruby-processing

Na rubyconf gość pokazywał jak w kilkunastu linijkach można stworzyć proste animacje http://rubyconf2009.confreaks.com/19-nov-2009-11-15-code-of-art-jeff-casimir.html

NodeBox nadałby się idealnie - ale to Python i MacOSX only :frowning:

Ktoś chętny do przepisania w Ruby/GTK2?

dzięki za pomoc chyba skuszę sie na GTK2