Cześć,
Czy miał ktoś z was doczynienia z budowaniem aplikacji mobilnych (iOS / Android) w HTML5? Jeżeli tak to jakich narzędzi używaliście i jak wyglądała sprawa responsywności / performance’u?
Dostałem do zrobienia research w pracy, widzę, że jest trochę już gotowych narzędzi (Ionic freamwork, Ratchet). Pobawiłem się wczoraj aplikacjami zbudowanymi w Ionicu i przy przewijaniu dużej listy, laguje to strasznie na rocznym high-end’owym telefonie z Androidem. Wiem, że Ionic pod maską używa Angulara i możę tutaj szukać przyczyn braku responsywności? Przyznam szczerze, ze zacząłem się trochę obawiać czy budowanie aplikacji mobilnej w HTML ma sens. Zdaje sobię sprawę, że WebView przy dużej ilości JavaScriptu nie będzie tak samo responsywny jak aplikacja mobilna, jednak to co zobaczyłem to mnie trochę zaskoczyło.
Czy zna ktoś przykłady mobilnych aplikacji zbudowanych w HTML5?
Na to pytanie dokladnie Ci nie odpowiem - ale raczej bylo tak, ze korzystali z phonegapa czystego, ktory dzialal wolno, np przejscia na Androidzie - szukali rozwiazania, znalezli i zaczeli uzywali appgyver, i teraz wyglada to lepiej. Wiecej szczegolow moglbym sie dowiedziec przy nastepnym piwku, ale nie wiem kiedy ono nastapi dokladnie
Android - na razie mamy zewnetrznych dostawcow na Androida. Mamy nadzieje, ze to sie zmieni po wejsciu Ruby Motion w wersji 3. Ruboto dzialalo zbyt wolno.
Miałem swój epizod z Phonegapem i w moim przypadku appka działała całkiem żwawo, nawet na archaicznym androidzie 2.1 (ale to zależy do przypadku użycia). Jednak jeżeli priorytem jest wydajność i płynność działania (czyli zawsze) to zawsze coś wyskoczy w hybrydowych rozwiązaniach, w konsekwecji będziesz chiał migrować do natywnego rozwiązania. Dla mnie tak jak zostało wspomniane przez @Slawek RubyMotion jest promykiem nadziei jeśli chodzi o rozwiązania mobilne.