Witam wszyskich,
jestem mocno zielony w Railsach, próbuję się ich nauczyć. Tutoriale czytam, oglądam, coś mi zaczyna powoli wychodzić, ale to takie bardzo, bardzo prościutkie początki.
Używam na codzień Archlinuxa. Mam zainstalowane Railsy lokalnie, ścieżka dodana, prosta komenda
rails -v daje w odpowiedzi
Rails 4.2.1
W konsoli wszystko działa, ręczna modyfikacja plików w kate też działa. Serwer railsów pokazuje to co robię.
I teraz do rzeczy, zachciało mi się spróbować swoich sił w jakimś IDE do Railsów, zainstalowałem Aptana, w konsoli w Aptana pytanie o Railsy zwraca ten sam wynik. Przy uruchamianiu się Aptany, nie dostaję żadnych komunikatów błędów, wydawałoby się że jest ok, ale nie jest.
Problem jest taki, że przy próbie stworzenia nowego projektu, np “first” w konsoli, bezpośrednio w Aptanie dostaję komunikat:
~/Aptana/first $ rails .
no i oczywiscie komenda nie jest wykonywana. Wygląda to tak, jakby po utworzeniu nowego katalogu projektu, program przechodził do jego wnętrza i wywoływał komendę “rails .”
O tyle mnie to dziwi, że powiniem robić to w odwrotnej kolejności, najpierw komenda “rails new first” a potem może wchodzić do katalogu first
Po takiej akcji katalog z nowym projektem, zawiera jedynie dwa ukryte pliki .directory i .project. Czy możecie mi wyjaśnić dlaczego nie mogę stworzyć nowego projektu rails z poziomu Aptany? W tutorialach wygląda to prosto, klikamy nowy projekt rails i powstaje cała struktura katalogu, czyli dokładnie to samo co robi rails new projekt. Zupełnie nie wiem skąd ten problem, próbowąłem przeszukać goggle ale bez rezultatu.
Pozdrawiam
Krzysiek
Na dole Aptany masz Terminal gdzie podczas tworzenia nowego projektu wyświetlają się tworzone katalogi i pliki.
Jeśli tak nie jest to w tym terminalu powinny Ci wyskoczyć jakieś błędy.
Jeśli jesteś zielony w Railsach to odradzam Aptanę, użyj np SublimeText będzie prościej i będziesz miał więcej czasu na naukę Railsów a nie na użeranie się z IDE jakim jest Aptana.