Jeżeli chodzi o comet, to zagadnienie jest dość złożone i obecnie nie ma chyba implementacji, która rozwiązywałaby wszystkie problemy związane z komunikacją serwer -> przeglądarka.
Krótko o różnych metodach rozwiązania tego problemu:
Polling (nie jest to rozwiązanie typu comet), czyli odpytywanie, to metoda, o której pisze PaK - wysyłanie ajaxowego requesta co kilka sekund. Szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby autor wątku potrzebował czegoś bardziej zaawansowanego, nawet campfire używa pollingu i jakoś to działa (o ile jeszcze używają, bo zapewne chcieliby przesiąść się na coś z krótszym czasem odpowiedzi).
Juggernaut jest jednym najbardziej efektywnych z dostępnych rozwiązań, ponieważ wykorzystuje sockety we flashu. Minusem jest oczywiście flash. Wielu ludzi (w tym ja ) ma domyślnie wyłączonego flasha - niby mogę go włączyć dla strony, która tego używa, ale… jak bym potrzebował czegoś w tym stylu w swojej aplikacji, to bym się dobrze zastanowił nad tym czy użyć flasha.
Long-polling - to jest jedna z technik implementacji serwera push. Wysyłane są długie requesty (na przykład trwające 10 sekund), jeżeli przez 10 sekund serwer nie zwróci odpowiedzi, natychmiast wysyłany zostaje kolejny request. W wypadku kiedy serwer zwróci odpowiedź jest ona od razu odbierana przez przeglądarkę i wysyłany zostaje kolejny request. Dość proste w implementacji, ale ma jedną dużą wadę. Przeglądarka może w danej chwili wykonać tylko 2 requesty do jednego hosta, dlatego jeżeli użytkownik odpali stronę w 2 oknach, to albo trzeba to jakoś wykryć i powiadomić go, że można tego używać tylko w jednym oknie, albo wysyłać odpowiedź od razu, żeby nie trzymać połączenia, co w zasadzie niszczy cały efekt.
No i na końcu cała masa różnych rozwiązań tego problemu typu orbitd, cometd od dojo i ich specyfikacja protokołu bayeux. W dużym uproszczeniu jest to próba implementacji socketów w javascripcie w połączeniu z serwerem push. Minusy są podobne jak w long-polling - ograniczona ilość połączeń i problemy przy proxy chociażby (o różnych problemach z przeglądarkami nie wspominam).
A wszystko to odejdzie w niepamięć jak do użycia wejdzie HTML5, który ma natywną implementację socketów. Tylko na to trzeba będzie jeszcze dłuuugo poczekać :]