Czy warto uczyć się jeszcze railsów w 2018?

Witam,

przez ostatnie miesiące przerabiałem sobie różne kursy (jestem osobą początkującą) m.in. zaliczyłem wszystkie podstawowe kursy stąd: https://launchschool.com/courses. W tej chwili mam mocny dylemat, gdyż chciałbym zacząć się uczyć jakiegoś frameworka, tworzyć jakieś projekty i o ile z początku byłem nastawiony na rails teraz już mocno słyszę, że rails is dead :frowning: i nie wiem czy nie wejść mocniej np. w JS.

Patrząc z punktu widzenia rynku pracy w Polsce, czy w tym roku RoR to jest jeszcze jakaś sensowna opcja dla juniora? Czy jeśli patrząc tylko z tej perspektywy lepiej odpuścić i iść w inne technologie?

Ehh, ciągle to samo. Tak, jest sens uczyć się na juniora, “rails is dead” to taki clickbait.

2 Likes

Doskonale rozumiem, że już kilka lat temu pojawiały się pierwsze takie wzmianki. Natomiast kilka rzeczy mnie niepokoi:

  • wg. różnych danych Railsy tracą na popularności cały czas, liczba ofert pracy też
  • Słyszę dużo opinii, że na RoR robi się coraz mniej różnych projektów
  • I szkoły programowania generalnie zdejmują RoR, czyli coś faktycznie może być na rzeczy :smiley:

Zastanawiam się czy jest po prostu sens poświęcania czasu na naukę RoR i dlatego szukam opinii osób siedzących wewnątrz

Ja tam widzę cały czas tyle samo ofert a nawet więcej. Stawki też idą do góry. Szkoły programowania to rak, więc nie patrzyłbym na ich poczynania, bo oni są od marketingu a nie nauki programowania.

Tak, warto się uczyć railsów w 2018.

1 Like

Jeden rabin powie tak, drugi nie. Mam nadzieję że pomogłem.

8 Likes

Krótka odpowiedź: warto.

Nieco więcej o tym pisałem na moim blogu: https://medium.com/kkempin/swot-analysis-of-ruby-on-rails-c421a6c83c09

Mam jeszcze pytanie (tylko proszę nie reagujcie agresją, bo wiem jaka jest opinia na temat szkół programowania). Czy ten zakres materiału jaki jest dalej na tym kursie jest teoretycznie dobry do przygotowania do pracy na juniora?