Na początku chciał bym nadmienić że jestem zielony jak trawa na wiosnę jeżeli chodzi o Ruby on Rails, tak wiec proszę o cierpliwość i wyrozumiałość jeżeli moje pytanie będzie bez sensu
Potrzebuje małej pomocy w mojej aplikacji WEBowej która potrzebuje napisać ucząc się przy okazji:
chciał bym mieć w bazie danych 5 pól 4 tekstowe i jedno CLOB (będzie zawierać jakieś trzy strony tekstu) i moc dodawać do nich wpisy
potrzebuje również przeszukiwać w bazie to pole CLOB
no i wyświetlać jakoś sensownie wynik
Od czego powinienem zacząć pisanie takiej aplikacji??
Jak powinno wyglądać wyszukiwanie żeby nie było zbyt wolne?
Czy jest możliwość zachowania formatowania tekstu w polach CLOB jeżeli zrobię Copy/Past z jakiegoś dokumentu??
Od… pisania
Weź jakieś tutoriale, książki, screencasty i jedziesz. Zbyt długie myślenie przed rozpoczęciem pisania jest jałowe.
Wyszukiwanie pełnotekstowe możesz załatwić używając MySQL-owego natywnego full-text-search (raczej odradzam) albo jednego z dwóch popularnych w świecie ruby/rails narzędzi: ferret (plus plugin acts_as_ferret) lub sphinx (plus plugin thinking_sphinx).
TinyMCE lub inny bogatotekstowy edytor w tym stylu. Jednak będzie to dość ograniczone zachowanie formatowania. Wejdź na stronę TinyMCE (albo innego edytora w tym stylu, np. PunyMCE) i poklikaj w demie, zobacz jakie są możliwości.
Jeżeli chodzi o edytory wysiwyg, to rzeczywiście można do nich przekleić tekst z worda, ale lepiej tego nie robić, wklejać czysty tekst i formatować samemu. Inaczej mogą być problemy z późniejszym formatowaniem, a czasami z worda wkleją się jakieś śmieci i będziesz miał dziwne kawałki kodu pokazujące się na stronie.
Ten ostatni (YUI RTE) jest moim faworytem jeżeli chodzi o API i prostotę rozszerzania, ale niestety dla użytkowników może być ciężki do okiełznania (sam z nim dużo nie pracowałem, ale w 2 aplikacjach wymieniłem go na tinyMCE/FCK, bo klienci strasznie narzekali na problemy z formatowaniem tekstu).