Witam,
jestem początkujący jeśli chodzi o ROR i chciałbym prosić o pomoc: Niedawno ogarnąłem treści zawarte w książce “ROR od podstaw” Steve’a Holzner’a. Mianowicie chodzi o dodawanie zdjęć obrazków do przedmiotów w sklepie ( to jeden z projektów jaki jest realizowany w tej książce). Wiem już jak dodawać nowe przedmioty (nazwa,opis, cena) ale nie ma tam nic na temat dodawania zdjęć do przedmiotów. Domyślam się że podobnie wyglądałoby dodawanie zdjęć/obrazków do wypowiedzi na forum/księdze gości itd. Proszę o jakieś wskazówki tutki czy coś takiego. Będę bardzo wdzięczny.
Jeśli niezbyt jasno się wyraziłem to m.w. chodzi mi o taki efekt jak na tej stronie: http://dzwigomania.pl/dzwigi
Zainteresuj się jednym z pluginów:
- paperclip
- attachment_fu
W ich dokumentacji (lub artykułach na ich temat) jest wystarczająco dużo na miarę tutorialaAle gdybyś miał jakieś jeszcze z nimi problemy, to oczywiście tutaj pisz.
Wielkie dzieki za pomoc! - już dawno nie spotkałem się z taką życzliwością na polskim forum Zaraz zacznę je studiować. A tak dokładniej to piszę pracę inżynierską z ROR (Informatyka), projekt dotyczy Sieciowego Uczelnianego Systemu Zarządzania Informacją (poprzez Internet). Jak coś będę pisał
Mam pytanko odnosnie wyswietlania obrazkow z db (korzystam z attachment_fu)
<widok.rhtml>
<% @picture.each do |picture| %>
<% if picture.image? %>
<%= link_to(image_tag(picture.public_filename(:thumb))) %>
<% end %>
<% end %>
i jesli mam tak to wyciaga mi wszystkie obrazki, a ja chcialbym wyciagnac tylko jedno zdjecie(np po id) i nie wiem dokladnie jak to zrobic.
Jakies porady poprosze:)
ooo widze ze on mi z /public/pictures/0000/0001 etc wyswietla
hmm a mozna bezposrednio z bazy?