Witam wszystkich użytkowników Railsa - jestem początkującym programistą tego przyjemnego framework’a. Obecnie podszkalam się w “ajaksowaniu” aplikacji z pomocą materiału zawartego w “Ajax on Rails” autorstwa Scotta Raymonda i natknąłem się na mały problem:
W jednej z lekcji konstruuję HTMLowy formularz, przyjmujący pojedynczą linijkę tekstu, która po przesłaniu formularza ma być wypisana od końca, w skojarzonym z funkcją formularza paragrafem:
<% form_remote_tag :update => 'reversed', :url => {:action => 'reverse'} do %>
<p><%= text_field_tag 'text_to_reverse' %></p>
<p id='reversed'></p>
<p><%= submit_tag 'gogogo' %></p>
<% end %>
W kontrolerze znajduje się metoda:
def reverse
@reversed_text = params[:text_to_reverse].reverse
render :layout => false
end
Sama metoda i forma działają poprawnie, poza linijką “render (…)”, co powodyuje, że zamiast wypisać mi odwrócony string, jako prosty, zwykły tekst, paragraf wyświetla całą stronę z jej layoutem, tak, jakby :layout => false w ogóle nie działało.
Próbowałem znaleźć jakąś odpowiedź w necie, parę takich przypadków znalazłem, ale odnosiły się wszystkie do Railsa starszego niż zainstalowany u mnie 2.3.2.
Czy ktoś potrafiłby wytłumaczyć gdzie jest błąd, czy też potrzebowalibyście więcej danych?
render :layout => false na 100% działa w Rails 2.3.2
To co się może u Ciebie dziać to w akcji render wyskakuje wyjątek i wyświetla się cała strona z layoutem i szczegółami błędu, widzisz coś takiego ?
O, nawet chyba go zlokalizowałem w Twoim kodzie:
W formularzu masz text_field_tag ‘text_to_reverse’ ale w akcji próbujesz odwrócić string’a znajdującego się w text_toreverse (który nie istnieje i najprawdopodobniej .reverse rzuca wyjątkiem, który wyświetla cały layout, tzn. render :layout => false nigdy się nie wykonuje)
Nie, nie - przepraszam, ale to akurat moja wina. Miałem kod źródłowy na innym kompie niż ten, na którym pisałem posta, więc pisałem “z palca”. W kodzie metody jest poprawnie:
def reverse