Witam.
Jestem nowy w świecie ruby on rails, a dokładniej to dopiero rozpoczynam z tym swoją przygodę. Od razu też powiem, że obecnie pracuję w branży telekomunikacyjnej a programowaniem zajmuję się hobbistycznie, przynajmniej na dzień dzisiejszy. Więc moja wiedza w tym temacie jest bardzo ograniczona, choć łapałem się już podstaw wielu języków i jakieś tam proste konsolowe programiki mam za sobą; choćby C++, C#, python, java o pascalu nie wspominam nawet, oraz jakieś tam proste aplikacje webowe w php czy też asp. Nie wiem dlaczego tak skaczę z kwiatka na kwiatek, może dlatego, że nie zajmuję się tym zawodowo… Od jakiegoś czasu interesuje się właśnie railsem, naoglądałem się filmików na youtube i trochę o tym poczytałem. Pracuję na windows 7 64bit obecnie i oczywiście railsa udało mi się zainstalować i stworzyć swój pierwszy projekt.
No i teraz pytanko, ponieważ od wczoraj zamęczam umysł próbą zrozumienia http://ruby.railstutorial.org/ruby-on-rails-tutorial-book , zamęczam ponieważ trochę angielski mnie ogranicza, ale to się wytnie.
Pierwsze pytanie jakie mi się nasuwa to: Co to jest ten Git i o co chodzi z tą kontrolą wersji? Czy takiemu początkującemu laikowi to się do czegoś faktycznie przyda?
Przydać teraz, ewnie się nie przyda, ale w bliskiej przyszłości już tak, kiedy chociażby zauważysz, że coś spartoliłeś i będziesz chciał się cofnąć do pewnego punktu bez manualnego kasowania i zmieniania.
Wystarczy wyszukać i już pierwszy wynik dużo Ci powie… http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_wersji
Dzięki za szybką odpowiedź, znalazłem dzięki niej http://git-scm.com/book/pl , poczytam i myślę rozjaśni mi się umysł co do przydatności tego Gita.
Jeśli pojawią się jakieś pytania odnośnie mojego postępu z railsem to będę pytał znowu.