Integracja Ruby z LDAP

Czesc,
Dostalem niedawno zadanie polaczenia aplikacji z LDAP. Jestem zielony w temacie, troche programowalem, ale zdecydowanie w innych jezykach… Znalazlem po drodze gem net-ldap, ktory zainstalowalem.
Potrzebuje teraz wykonac zmiane z logowania na konta ktore sa zdefiniowane bezposredniow ruby, na logowanie przez LDAP.

Poszukujac podpowiedzi, gdzies tam po drodze, znalazlem cos takiego:

require ‘net/ldap’
ldap = Net::LDAP.new(:host => hostname, :port => portnumber)
if ldap.bind(:method => :simple, :username => your_user_name,
:password => your_user_password)

authentication succeeded

else

authentication failed

p ldap.get_operation_result

Czy w ogole ide w dobra strone? widzialem tez bardziej rozbudowane kody, ale nie wiem czy to nie za duzo, kiedy rozchodzi mi sie tylko i wylacznie o logowanie do aplikacji… Moze ktos z Was ma gdzies szablon pod takie logowanie?

Pytanie… jak w ogole ugryzc temat? Jak zachowuje sie w tym wypadku Ruby? czy wystarczy edytowac jeden plik(jezeli tak to jaki…) i w nim wkleic to co wyskrobie, czy potrzebne bedzie troche wiecej dlubania?

Z gory przepraszam, jezeli cokolwiek co wyzej popelnilem jest ponizej poziomu krytyki, ale Ruby to dla mnie czarna magia w tym momencie, a temat jest na tyle czesto spotykany… ze moze przyda sie dla potomnych na forum.

Pozdro,
Piotrek

Myślę, że tutaj jedyne co musisz zrobić to znaleźć miejsce w kodzie gdzie następuje już normalnie działające logowanie i zamiast sprawdzać wartości autoryzacyjne z bazą danych (czy jakkolwiek to wygląda teraz) sprawdzać je z wykorzystaniem gemu do obsługi ldap.
To co wkleiłeś - moim zdaniem - jest dobrym tropem.
W przypadku sukcesu tworzysz sesję itd. itp. w innym zwracasz jakiś komunikat.
Dobrym pomysłem jest też pozostawienie użytkownikom możliwości wyboru czy chcą korzystać z LDAP’a czy np starej autoryzacji. :slight_smile:
Musisz jeszcze wiedzieć jak skonfigurowany jest ldap, jak nazywają się pola, którymi się logujesz etc.