Jestem programistą Javy, a od kilku dni param się DataMapperem i JRuby. Nareszcie wszystko działa, umiem już chyba większość rzeczy osbługiwać, więc mogę zacząć klepać aplikację.
Chciałem się dlatego zapytać, jak wypada programoać w Rubym. Jeśli będę miał jakieś pytania dopiszę je w tym temacie.
Narazie zastanawia mnie, jak się porządkuje kod w Rubym.
W Javie mam pakiety, każdy pakiet to folder, każda klasa to plik, więc kod się sam porządkuje.
W Rubym są moduły, są pliki i teraz tak - Jeśli piszę aplikację desktopową (nie żadne biblioteki, tylko aplikację), naturalnie mam klasy odpowiadające za dane - połączenie z bazą danych i za okienka.
Więc w głównym pliku programu wczytuję plik z okienkami “gui” i plik “datastore”.
I teraz tak, czy jeśli dzielę program na pliki to dodatkowo powinienem używać też modułów.
Czyli mam plik “gui” i w nim od razu Window1, Window2, czy może mam plik, a w nim moduł GUI i w nim GUI::Window1, GUI::Window2.
Dodatkowo, czy plik “gui” powinien sam wczytywać wszystkie podpliki odpowiadające za gui, czy sam powinienem sobie w miarę potrzeb wczytywać “gui/dialogs”, “gui/core”, “gui/controls”?
Moje dylematy mogą się wydać głupie, ale chcę programować w Rubym w stylu Rubiego xD
Jeden plik, jedna klasa. Używanie modłułów nie jest obowiązkowe, ale według mnie fajnie jak są, jest czyściej.
Może poszukaj czegoś o budowaniu gemów w Rubym. Pamiętam, ze w którejś książce to było ładnie wytłumaczone (rozmieszczenie pliów itp) przy okazji budowania gemów.
polecam przeglądnąć jakieś open sourcowe aplikacje napisane w rubym.
Lektura do poduszki: http://www.caliban.org/ruby/rubyguide.shtml#style - nie ma tam co prawda o organizacji plików, ale jest troszkę innych konwencji