Jak zaktualizować w pakiecie Instant Rails 2.0 jego składniki?

Witam szanowne grono!

Jestem początkującym programistą w Ruby i RoR. Ściągnąłem sobie Instant Rails w ostatniej dostępnej wersji z … 2007 r. i chciałbym zaktualizować jego składniki, bo przez te 2 lata wiele się zmieniło… Niestety, nie mogę nigdzie w sieci znaleźć wskazówek jak to zrobić…

Jak zaktualizować w pakiecie Instant Rails 2.0 jego składniki do najnowszych wersji? Mam tutaj na myśli kompletną aktualizację krok po kroku od samego Ruby’ego (do wersji 1.8.7 bądź 1.9.1) aż po Railsy (do wersji 2.3.2).

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

Rubiego nie ruszaj.
Railsy i reszta: gem update (bodajże z opcją --system).
Googlnij sobie “updating instantrails” – jest trochę wskazówek co robić i jak sobie radzić z ewentualnymi problemami.

A w ogóle to olej IR, ewentualnie pomyśl o Bitnami RubyStack, a najlepiej postaw sobie jakiegoś linuksa na wirtualce :slight_smile:

tak jak mówi Tomash, Ruby’ego nie ruszaj, apdejt do 1.9.1 na windzie to ciężki orzech, zostań przy 1.8.7 / 1.8.6

A jak chcesz to zrobić bezproblemowo, to zapomnij o wszelkich instant rails i temu podobnych tylko zwyczajnie instaluj sam wszystko po kolei, więcej się nauczysz, zyskasz elastyczność i ominiesz wiele walk z Windowsem. Na początku maja opiszę jak stworzyłem sobie swoje własne środowisko od A do Z w wersji portable (Ruby jest zawsze przy mnie jak tamagotchi) na Windows. Może pomoże, ale własne eksperymenty to podstawa :slight_smile:

Dziękuję Wam za pomoc!

Wojtku, zdaję sobie z tego sprawę, że najlepszym rozwiązaniem jest instalacja wszystkiego po kolei, ale idzie długi weekend majowy i chciałbym sobie szybciutko zapuścić całe środowisko dla Raisy i przekonać się na własne o czy o magii raisów :slight_smile: Napewo, jak mi podpasują, do poważnego programowania przygotuję sobie środowisko jak trzeba, bez cudownych pakietów typu Instant Rails :wink:

Tomash, jaka jest różnica pomiędzy Instant Rails, a Bitnami RubyStack?