Kompilowanie Ruby do pliku wykonywalnego (exe, bat)

Cześć,
jestem początkującym programistą w Ruby. Ma zainstalowane JetBrains RubyMine 2016.2.4.
W w/w środowisku piszę aplikacje. Chciałbym jedną wyeksportować tak, aby inny użytkownik windows mógł ją u siebie bez problemu otworzyć. Istnieje taka możliwość?
Czytałem o orca oraz rubyscript2exe. Próbowałem w różny sposób to “przekonwertować”, ale bez skutku…
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam,
Damian

Cześć Damian,
Żeby móc uruchomić kod rubiego na innej maszynie (komputerze), to ten komputer musi mieć zainstalowany program ruby. W Ruby nie ma możliwości skopilowania programu do pliku wykonywalnego. Takie rzeczy można zrobić w języku Crystal, gdzie składnia mocno przypomina Rubiego, chociaż są pewne różnice.

A czy jest opcja podpiąć to do weba?
Moja aplikacja odczytuje zawartość pliku tekstowego, generuje na nim pewne wartości i zapisuje wyniki do nowych plików tekstowych.

Proponuje jruby. W wiki opisali jak całość spakować w jeden plik jar

Jest jeszcze coś takiego jak Shoes http://shoesrb.com/ ale to jest coś jak engine do tworzenia aplikacji okienkowych. Musiałbyś więc nauczyć się podstaw, zmienić trochę kod, dodać jakieś buttony może itd. Zaleta jest taka, że to działa i nawet ja sobie z tym poradziłem. Program pod windows, typu hello world, który nic nie robi, zajmuje 13 MB, ale to samodzielny program .exe, który nie wymaga, żeby user instalował Rubyego na systemie.

@szakalek Co chcesz osiągnąć ?

Założeniem jest stworzenie programu, który z pliku tekstowego będzie pobierał pytania, rozdzielał je na grupy i w kolejności losowej (niepowtarzającej) zapisywał do plików.
Poniżej kod:

pyt = []
File.open("pytania.txt", "r") do |infile|
  while (line = infile.gets)
    next unless  line.length > 0
    pyt << line.strip
  end
end
puts "Ile ma być pytań?"
a = $stdin.gets.chomp!.to_i
puts "Ile ma być grup?"
@b = $stdin.gets.chomp!.to_i

for i in 1..@b
pyt = pyt.sort_by { rand }

pyt[0, a].each do |licznik_pytan|