Witam chciałbym zacząć przygodę z językiem Ruby, a w niedalekiej przyszłości po opanowaniu tego języka frameworka railsa i tu moje prośba by napisalibyście jakie są fajne, rekomendowane przez was książki na te tematy (jestem całkowicie początkujący w tym języku, więc chciałbym zacząć naukę od całkowitych podstaw).
Dodam że znam języki takie jak html i css, a także potrafię zbudować proste rzeczy w php.
nie znajdziesz nic po polsku. Książki wydawane po angielsku już w momencie wydawania są niezbyt aktualne, a książki po polsku są o lata świetlne za rzeczywistością.
Zależy o czym mowa: do Railsów nie ma sensu kupować książki. Co innego z Rubim - dla zaawansowanych polecam Tao programowania w 400 przykładach (nazwa beznadziejna, ale kiążka b. dobra). Natomiast dla początkujących sądzę, że sensowną pozycja jest Ruby. Programowanie, którego współautrem jest Matz.
Która książkę polecacie? DOdam że ta 1 książka została wydana rok temu, a druga 3 lata i nie wiem na którą się zdecydować piszcie która lepsza dla całkowitego nowicjusza w tej dziedzinie
Programuję w Ruby od kilku dni i potrafię już pisać średnio-skomplikowane skrypty. Bardzo podoba mi się ten język.
Jak mam z czymś problem lub gdy czegoś nie wiem, to zaglądam tu: http://ruby-doc.org/docs/ProgrammingRuby/
Będę się niedługo przymierzał do opanowania RoR-a. Dotychczas aplikacje webowe pisałem w PHP (w zasadzie od ładnych paru lat), ale chciałbym spróbować czegoś nowego.
Jest parę źródeł n.t. tego języka po polsku, ale IMO bez angielskiego ani rusz. Dokumentacja języka jest tylko po angielsku. Przynajmniej ja tylko taką wersję znalazłem.
Możesz też wejść na http://spoj.pl i spróbować rozwiązywać zadania algorytmiczne w Ruby w ramach ćwiczeń. Wbrew pozorom, sporo to daje.
Warto też zaopatrzyć się w edytor, który podpowiada składnię i wyświetla listę metod dostępnych dla utworzonych obiektów.