Która wersja rails na Linux?

Witam serdecznie, chciałbym zainstalować Ruby on Rails na Linux Xubuntu 16.04. Na Linux Mint 18.1 zainstalowałem railsy 4.2 już tym pierwszym sposobem przez rbenv.


Teraz znalazłem instalację przez rvm i nie wiem czy nie wypróbować


Od razu dodam że nie jestem programistą tylko samokukiem, chciałem sobie zbudować stronę z logowaniem i rejestracją. Ale wybrałem RoR zamiast PHP czy Django/Python.
Przy okazji zapytam jaką wersję railsów stosujecie na serwerze, czyli na produkcji? Obecnie używam wersji 4.2, ale widzę że najnowsza stabilna to już 5.0.2. Jest też już dostępna wersja 5.1rc.
Wydaje mi się że powinienem używać tej najnowszej stabilnej wersji i na tym komputerze z Xubuntu chcę taką zainstalować.
Pytanie czy dużo zmian mnie czeka w porównaniu do wersji 4.2, czy aktualizacja gemów nie wywali mi strony(a może ją zbudować podobnie od podstaw na 5.0.2)?
Czy heroku dobrze już obsługuje te najnowszą wersję i czy jest sens się przesiadać z 4 na 5, czy daje to jakiś duży zysk wydajności, czy ułatwień?

Skorzystaj z tego: http://rvm.io/ i nie używaj paczek z dystrybucji.
Tu wybierzesz sobie wersję rubiego i zainstalujesz później takie railsy jakie będziesz chciał.

np:

rvm user rubies
rvm install 2.2.1
rvm gemset create appname
rvm use default 2.2.1@appname
gem install rails -v 5.0.costam

to “rvm user rubies” - daje Ci tyle, że użytkownik w systemie ma swoje własne ruby i gemy. Dzięki temu każdy user może korzystać z innych wersji.

1 Like

Instalowałem to kiedyś według tego poradnika do wersji 4.2. Czy ten filmik nada się do wersji 5.0.2?
https://www.youtube.com/watch?v=wzrF6nnXzJo
Ewentualnie ten trochę nowszy.


To rvm działa chyba na podobnej zasadzie do Django i jego środowisku wirtualnym (zwane też virtualenv)?
Pośpieszyłem się i zainstalowałem już te pakiety: