Localhost problem

Od paru dni poznaję Railsy z pomocą książki “Ruby on Rails Wprowadzenie”. Nie jestem programistą, robię to z czystej ciekawości i …z przyjemnoscią! Po wydaniu komendy >rake migrate
otrzymuję komunikat:
rake aborted!
syntax error on line 18, col 2: ` host: localhost’

(See full trace by running task with --trace).
Jeśli was wkurzam, zapewne tym “prostym”(wszystko jest względne) pytaniem to zamilknę.
Jeśli ktoś ma cierpliwość dla “zielonego” to z góry dziękuję za pomoc.
O co tu chodzi i jak z tym sobie poradzić?
Używam Ubuntu 7.04, a oprogramowanie ściagnąłem z repo…

Spróbuj “rake db:migrate” i zobacz czy masz ten sam błąd.

EDIT:

Ok, szybki research (http://www.google.pl/search?q=syntax+error+on+line+18%2C+col+2%3A+`++host%3A+localhost’&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a) , pierwszy wynik. Wygląda na to, że edytując plik database.yml użyłeś tabulatorów zamiast spacji. Masz zapewne:

[tab]host: localhost

a ma być

[space]host: localhost

Cierpliwość to pewnie tutaj wszyscy mają, ale wkurzyć (mnie, nas) mogłeś bo nawet nie pofatygowałeś się o wpisanie błędu na google…

offtopic: btw, data na forum jest o godzinę do przodu :).

Po wykonaniu komendy rake db:migrate otrzymuję identyczny komunikat

Odpowiedź masz 2 posty wyżej. Piszę to, bo jeśli zaglądasz na forum i używasz “Pokaż nowe posty od ostatniej wizyty” to nie zobaczysz tamtego edytowanego postu.

Radarek’u - nie wkurza mnie twoje założenie a priori o mojej znajomości angielskiego, a raczej niepotwierdzenie tego faktu w rzeczywistości.
Wracając do tematu
w pliku database.yml zmieniłem tabulacje na spacje, lecz to nie pomaga.
Wyrzuca mi: “rake aborted!
syntax error on line 18, col 1: ` host: localhost’”

Mają być 2 spacje.

development: [space][space]adapter: mysql [space][space]database: blog [space][space]username: root [space][space]password: haslo [space][space]host: localhost