[OT] Deployment aplikacji RoR

Cześć, czy korzystacie z repozytoriów SVN lokalnych, czy zdalnych?

Jeżeli lokalnie, to w jaki sposób deployujecie kod RoR na serwer produkcyjny? Pytam z ciekawości, bo nie mam z tym doświadczenia, a niedługo trzeba będzie zacząć…

O, ktoś jeszcze korzysta z SVN? :smiley:

A co do pytania: postaw zdalne repozytorium, nie warto się gimnastykować (efekt będzie wątpliwy, a zdalne repo się kiedyś przyda).

I potem zwyczajnie checkout i updaty na serwerze produkcyjnym… A nie używasz do tego rake’a, np. dodatkowo do kompresji plików css, obfuskacji kodu javascript?

Najlepiej użyć Capistrano (http://www.capify.org/) gdzie zdefiniujesz sobie jakie chcesz wykonać czynności przy deploymencie.

Dzięki, poczytam, chociaż na pierwszy rzut oka wygląda tak samo jak rake, który przychodzi razem z RoR.

Za dwa tygodnie przeczytasz tego posta i złapiesz się za głowę :wink:

Ok, trochę pracy i póki co rake i mam w defaultowych svn.rake:

REPO_PATH = "https://foo.bar/svn/"

namespace :svn do
  desc "Create new tag from trunk"
  task :tag, :comment, :major, :minor do |t, args|
    latest_tag = IO.popen("svn ls #{REPO_PATH}tags").readlines.last.chomp("/\n").split('_')

major = args.major  
    if major.nil?
      major = latest_tag[0].delete 'v'
      printf "Assuming same major version: #{major}\n"
    end

minor = args.minor  
    if minor.nil?
      minor = latest_tag[1]
      printf "Assuming same minor version: #{minor}\n"
    end

date_part = "#{Time.now.strftime("%Y").last}#{Time.now.strftime("%m%d")}"    
    build = latest_tag.last.to_i + 1
    printf "Build number: #{build}\n"
    new_tag = "v#{major}_#{minor}_#{date_part}_#{build}"
    svn_cmd = "svn copy #{REPO_PATH}trunk #{REPO_PATH}tags/#{new_tag} -m \"Creating tag: #{new_tag} #{args.comment}\""
    printf "Executing: #{svn_cmd}\n"
    system(svn_cmd)
  end

desc "Deploy application from latest tag"
  task :deploy do
    list = IO.popen("svn ls #{REPO_PATH}tags")