Plansza z heksami

Witajcie.
Próbuję napisać grę online i zaciąłem się na określaniu odległości pomiędzy polami planszy. Plansza wygląda następująco:

Na planszy z kwaratowymi polami odległość to dx+dy ale tutaj to nie pasuje. Przejście z (1,1) na (1,5) jest OK ale już w innych kierunkach niż w jednej kolumnie …

Jest wiele gier wykorzystujących pola sześciokątne więc zapewne jest jakiś wzór/sposób na obliczenie tej odległości ale nie mogę nic znaleźć.

Obliczenie odległości jest potrzebne do określenia zasięgu strzału ale również w algorytmie A* do określenia najlepszej drogi.

Może ktoś trafił na opis algorytmów na planszy z heksami …

2 Likes

Co za gierka?;]

Dzięki, bardzo ciekawy materiał.

Pomysł dopiero się rodzi. Generalnie ma to być walka na morzu ale “w czasie rzeczywistym” a nie turówka.
Celem jest nie tyle sama gra co poznanie technologi: RoR, WebSocket, canvas (na chwilę obecną Paper.js ale możliwe, że spróbuję czegoś innego ze względu na brak obsługi spritów w Paper.js)

1 Like