Witajcie.
Pisze pracę inżynierską pod tytułem “Portal społecznościowy w technologii Ruby on Rails”.
Otóż przygodę z Ruby On Rails zacząłem pod koniec listopada 2014, czyli stosunkowo nie dawno i nie mam większego doświadczenia. Z promotorem ustaliłem tyle -> przerobić tutorial https://www.railstutorial.org/book/beginning co też uczyniłem i dopiero zająć się faktyczną pracą własną.
Do istniejącego tutorialu mam dodać możliwość wyszukiwania (z podpowiedzią) po np postach. W dalszym rozwoju aplikacji ma istnieć autozamazywanie numerów tablic rejestracyjnych na zdjęciach, co nie jest już istotne w tym topicu.
Mój problem polega na tym iż :
projekt jest w chmurze https://ide.c9.io/ , z tego co wyszukałem w internecie istnieje zewnętrzne oprogramowanie Elasticsearch wyspecjalizowane w tego typu wyszukiwaniach, jednak nie potrafię skonfigurować tego “dodatku”. Od 3 tygodni samemu próbowałem to osiągnąć jednak jestem bezsilny i proszę społeczność tego forum o możliwość pomocy w zaistniałej sytuacji.
PS. Jestem wiecznym studentem a chciałbym jednak w końcu coś osiągnąć
Tak próbowałem to zintegrować z ide.c9 jednak robiłem to na tyle nieumiejętnie że mi nie wyszło. Cały problem jest z zainstalowaniem elasticsearch w tej konkretnej chmurze. Reszta powinna pójść z górki…
Hej.
Zainstlowałem Ubuntu 14.04 LTS. Elasticsearch działa. Wyszukiwanie w konsoli działa. Teraz mam problem z poziomu “mega nowicjusz”… Próbuję przekonwertować plik .html.slim z poradnika podanego wyżej na .html.erb pod swoją aplikację.
if params[:query].present?
’
= link_to “clear”, books_path
"
Póki co bez większego zrozumienia próbuję to zaaplikować pod tutorial Michaela Hartla. Rozumiem że zamiast books_path będzie w moim wypadku microposts_path (bo wyszukuje po micropostach), natomiast reszta składni tego kodu jest dla mnie czarną magią.