Problem ze startem

Witam,
Jestem nowym adeptem RoR i juz od razu wpadłem na minę … otóż z niewiadomych przyczyn ruby przestał działać.
Lecz po kolei:wyposażyłem sie w książkę, zainstalowałem najnowsze Ruby,do tego pobralem rails (gem install rails --include-dependencies),zainstalowałem Aptana RadRails, zmieniłem ‘środowisko pracy’,stwrzylem nowy projekt, odpalilem server (w consoli RR script/server), i prawda odpaliła mi sie piękna strona…
jednak po restarcie systemu juz to wszystko nie działalo… zrobiłem reinstal wszystkiego i dalej to samo…
W necie nic nie znalazłem odnosnie tego czym to moze byc spowodowane…
jakies pomysly ?

INFO:
errory:

[code]Loading development environment (Rails 2.3.5)

script/server
script/server
NameError: undefined local variable or method script' for #<Object:0x1f3ffc0> from (irb):1 from D:/[sciecha]/Ruby/bin/irb:12:in

script/genertate controller lol
script/genertate controller lol
SyntaxError: (irb):2: syntax error, unexpected tIDENTIFIER, expecting keyword_do or ‘{’ or ‘(’
script/genertate controller lol
^
from D:/[sciecha]/Ruby/bin/irb:12:in `<main’[/code]
Win 7 64bity, rails 2.3.5 ,ruby 1.9.1, logi w projekcie puste, komenddy z ruby przed daja ten sam efekt

na windowsie uzywało się chyba
ruby script/server
itp

Generalnie to chyba wina RR ale jakoś ciężko mi to ogarnąć gdzie jest bład.

a script/about co zwraca ?

Może masz spacje w katalogu, którym zainstalowany jest Ruby? Z tego też potrafią wyjść dziwne błędy.

Przede wszystkim script/server (czy console) wywołuje się nie w konsoli Ruby, tylko w systemowej konsoli (cmd pod Windowsem). Z tego, co widzę w tym, co wkleiłeś, wykonywałeś wszystko z railsowej konsoli.

@all:
-script/about (w katalogu z projektem zwraca)

[quote]About your application’s environment
Ruby version 1.9.1 (i386-mingw32)
RubyGems version 1.3.6
Rack version 1.0
Rails version 2.3.5
Active Record version 2.3.5
Active Resource version 2.3.5
Action Mailer version 2.3.5
Active Support version 2.3.5
Application root E:/WWW/Ruby/WTF
Environment development
Database adapter mysql[/quote]
niby ok
-nie ma spacji w ścieżce do ruby
-ok,moze i powinno sie wywoływać w cmd, ale wcześniej pamiętam dokładnie odpalałem ta komendę w RR i działało, jednakże po odpaleniu serwera w ścieżce projektu wywalił bład ze nie znalazł ’ msvcrt-ruby18.dll ', o dziwo sie jednak pozniej odpalił. (reinstalacja nic nie dała)

Generalnie z tego co widze to chyba ruby mniej więcej działa,jako ruby samo w sobie, ale edytor dalej nie wie ocb. zawsze zwraca error taki jak w pierwszym poscie dla wszystkich komend.
Dzieki za odpowiedzi,
Pozdro