Problemy na windowsie

Witam, jestem początkujący w railsach i już na początku napotykam pewne problemy przy zabawie z niektórymi gemami, jakieś dziwne błędy, że dana metoda nie jest obsługiwana itp. Zakładam, że głównym problemem jest tutaj windows 7. Chciałem zapytać czy na początek wystarczy mi jakiś linux na live cd aby się trochę z nim oswoić i poćwiczyć railsy, zanim załatwię sobie nowy dysk twardy na postawienie nowego systemu?

Linux na LiveCD jak najbardziej wystarczy jednak będziesz musiał stawiać środowisko za każdym razem ma nowo. Myślałeś może o maszynie wirtualnej?

hmmm a jaka lekka dystrybucja linuxa na wirtualnej maszynie najlepiej sprawdziła by się dla kogoś początkującego w railsach?

Praktycznie każda dystrybucja będzie dobra. Jeżeli masz mało zasobów, to jako środowisko graficzne wybierz coś lekkiego np. Xfce, albo Lxde/LXQt czy Mate. Ja długo używałem Linux Mint właśnie z Mate.

Wszystko zależy od tego jak bardzo zaznajomiony jesteś z linuxem. Dla początkującego pewnie najlepszy byłby ubuntu. Ma zdecydowanie najbogatsze community, praktycznie wszystko co potrzebujesz masz out-of-the-box i nawet jakoś działą. Niestety raczej nie można powiedzieć o nim że jest lekką dystrybucją (chociaż wszystko zależy jak definiujemy lekka).