Problemy z Agile. Programowanie w Rails. Wydanie II

Witam,

Po raz kolejny podchodzę do Rails-ów i po raz kolejny mam ten sam problem z rusztowaniami:

1. Utworzyłem model product
  2. Wpisałem w pliku migracyjnym odpowiednie kolumny do migracji
  3. Przeprowadziłem migrację
  4. Utworzyłem kontroler admin, w którym mam wg. autora zarządzać danymi z modelu product poprzez dodanie “scaffold :product”
    I teraz pytanie - Jak bez rusztowań dynamicznych przenieść zarządzanie produktem do kontrolera admin?

Kiedy tworze rusztowanie przy pomocy polecenia scaffold tworzy mi się model i kontroler o tej samej nazwie. Jak sprawić żaby do modelu product zarządzeni danymi było w kontrolerze np. admin?

Z gory uprzedzam że zdaję sobie sprawę że to pewnie głupie pytanie, ale nie mogę ogarnać tych rusztowań :frowning:

Pozdrawiam,
Michał

Wyrzuć scaffoldy do kosza i pisz CRUDy “z palca”. Serio.
No i zmień książkę :wink:

Tak jak mówię - jestem totalnie zielony i nie wiem nawet gdzie zacząć szukać :frowning:

A jaką książkę proponujesz? Bo nie mogę znaleźć aktualnej lektury z opisem nowych rusztowań, a zawiesiłem się na tym i już 4 raz podchodzę (co miesiąc robię jedną próbę).

I to serio - to serio serio? :slight_smile: Bo wiem, że jestem leszcz, Rubiego się uczę, ale to mój pierwszy język programowania i raczej takie pisanie kodu może być ciężkie… :confused: A raczej spotkam więcej przeszkód, niż gdy prowadzi mnie nieaktualny podręcznik…

OK. Wygenerowałem kontroler store i dałem mu dziedziczenie po kontrolerze Products, dzięki czemu uzyskałem dostęp do metod kontrolera Products i wyświetliłem tylko widok danych z bazy bez możliwości edycji.

Pytanie weryfikujące - czy tak można robić? A raczej czy nalezy to do bezpiecznych sposobów tworzenia aplikacji? :slight_smile:

@Tomash- często czytam Twoje posty, i to, co mnie w nich czasem boli, to brak argumentacji :wink: