Jestem nieco zielonawy w Rubym ale chciałbym napisać skromny programik, który wysyłałby zamówienia do firm. Sądzę, że kod jako taki nie będzie zbytnio skomplikowany ale zastanawia mnie jak rozwiązać niektóre sprawy i tutaj poproszę o wskazówki i porady. Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Pierwsza: Chciałbym zmusic Rubyego do tworzenia tabelki czytelnej dla człowieka. Mam tu na myśli taką sytuację, w której ktoś wprowadzi dane do zamówienia a program wypluje sformatowany tekst w tabelkach z odpowiednimi danymi. Czytałem gdzieś trochę na ten temat i widziałem rozwiązania umozliwiające zapisywanie czegoś takiego do formatu worda ale jak na mój poziom wiedzy było to zbyt skromnie opisane. Druga rzecz to wysyłanie zamówienia pocztą. Tutaj akurat znalazłem już więcej ale nie wiem, które rozwiązanie uważacie za najłatwiejsze i najlepsze do zastosowania (ważne, żeby można było wysłać wiadomość z załącznikiem).
Nie oczekuję gotowych rozwiązań ale wskazówek, które by mi pomogły okiełznać moje wątpliwości. Byłbym wdzięczny za każdą pomoc
ad 1.
nie wiem jak z formatowaniem do worda (powstaje też kwestia zasadnicza: którego worda- word ma tyle formatów, i różne wersje programów nie są zgodne między sobą), ale eksport do pdfa jest możliwy - hasło-klucz: prawn,prawnto.
Poza tym wydaje mi się, że mylisz troszkę pojęcia : ruby to język programowania, więc jak w każdym innym możesz się zastanawiać w czm przechowywać dane przed przystąpieniem do ich wyświetlania (tablica,hash,obiekt, czy jako zbiór zmiennych), natomiast za samo wyświetlanie (czyli to, czy to będzie czytelne dla użytkownika czy nie) odpowiada html/css (lub coś innego - np. prawn, gdy eksportujesz do pdfa).
Ad2.
google->Action Mailer.
O to właśnie mi chodziło. Dzięki za podpowiedź. Nurtuje mnie tylko jeszcze jedna kwestia - jak w takim razie wygląda współpraca rubyego z htmlem? tzn, czy są jakieś wbudowane klasy, moduły do jego obsługi? (odnalazłem Markaby, myslicie, ze sie nadaje?)