Programowanie obiektowe - problem z klasami

Cześć

Jestem początkującym w RoR. Mam już za sobą aplikacje w stylu TODO, monitorowanie wagi, wysyłanie maili, eksport do CSV, skracanie linków i kilka stron www. Całkiem dobrze radzę sobie z pisaniem skryptów w Ruby, które mają coś wykonać. Chciałbym rozpocząć pierwszą pracę związaną z RoR.

Niestety nie mam za sobą żadnego większego projektu i nie wiem w jaki sposób “przeskoczyć” do programowania obiektowego. Aktualnie przerabiam książkę Sandi Metz: Practical Object Oriented Design in Ruby. Książkę rozumiem, ale nie do końca wiem jak przełożyć ją na projekt w RoR.

W książce jako przykłady podawane są klasy, które nie dziedziczą po ApplicationRecord a są klasami same w sobie, tj. zamiast modelu:

class Bicycle < ApplicationRecord

mamy klasę

class Bicycle

a po niej dziedziczą inne subklasy, np. CityBike, MountainBike.

Gdzie w aplikacji Rails umieszcza się takie klasy? (w modelach? /app/lib ? albo lib?)

Na wyczucie wygenerowałem sobie model bez pól i usunąłem z niego dziedziczenie po ApplicationRecord. Uzupełniłem kodem. Dopisałem subklasy. I niby jest OK (w konsoli Rails obiekt odpowiada na komendy), ale nie wiem za bardzo co z takim obiektem można zrobić? Fajnie, że mogę zdefiniować metodę która wykona skrypt Ruby, ale nie wiem jak go teraz zapisać do bazy bo nie dziedziczy po ApplicationRecord, albo jak pobrać jakieś dane z bazy lub wejść w interakcję z innym obiektem. Np. pobrać listę części zamiennych.

Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić?

Chętnie przyjmę pomysł na aplikację do wykonania, tak żebym mógł się tego nauczyć - sam nie wiem co by było najbardziej odpowiednie…

Dziedziczenie po ApplicationRecord sluzy zrobieniu z tej klasy, klase z zapisem/odczytem do bazy.
To co masz jako klasy *Bike to na pierwszy rzut oka modele. Jak to jest twoje pierwsze podejscie do ror-a to ja bym nie startowal od razu z dziedziczeniem modeli, tylko proponuje zrobic prosty model i do niego formularze realizujace operacje CRUD.