Pytanie nowego .. moze prozaiczne, dla mnie niestety nie

Witam,
jestem programista piszacym w php od prawie 9 lat,
ostatnio meczyla mnie kwestia frameworka, jestem wolnym strzelcem
ale w szukaniu kilientow ostatnio zapanowala moda na frameworki,
pomyslalem sobie czas sie douczyc … wiec zabralem sie za symphony, zend itd … niby to przerobilem ale tak naprawde to wielki ch … wole wyklepac swoje w klawiature … poczytalem tez o RoR i bedac szczery powalil mnie na cyce,
doslownie i w przenosni … pewno jak wielu z was zdalem sobie sprawe ze cos nad czym “sie mecze”
w nim mozna zrobic w kilka minut (nooo kilkanascie :slight_smile: ) …

do rzeczy , czyli tyle tytulem wstepu :slight_smile:
mam kilka pytan.
1.z koniecznosci musze uzywac winde … czy jest cos poza paczkami ruby i ror co naprawde chodzi dobrze pod winda, zainstalowalem … odpalilem … niby pierwszy blog mi wyszedl (wg tutorialu) leczy gdy chcialem zrobic kolejny projekt ruby sral mi sie o to ze taki projekt juz jest.
Pytanie wiec … czy jast jakis porzadny tutorial pod wine, jezeli tak … prosze o adres (gogluj darujcie sobie OK?)
Lub czy jest jakis soft ktory pod winda+apache chodzi bez bolu ?

2.Na drugiej partycji mam debianka mojego ulubionego linucha, doczytalem sie ze RoR + debian = sie problemy, czyli moje drugie i trzecie pytanie brzmi:
2A.czy ktos ma dobry opis instalki RoR pod debiana - sorki nie doszukalem sie wsrod 100 wynikow w gogluj - same smieci
2B. pod jakim linuchem RoR chodzi bez jakichkolwek problemow ?

dziekuje za sensowne odpowiedzi,
kolesi odsylajacych mnie gdzies tam na szczaw prosze o niemarnowanie klawiatury :slight_smile:
pzdr

[quote=zbynio4]2A.czy ktos ma dobry opis instalki RoR pod debiana - sorki nie doszukalem sie wsrod 100 wynikow w gogluj - same smieci
2B. pod jakim linuchem RoR chodzi bez jakichkolwek problemow ?[/quote]