Pewnie już setki podobnych pytań tu było, ale nie jestem z wykształcenia informatykiem (inż. metalurg), więc nie wiem gdzie szukać porady.
A więc do rzeczy.
Jakiś czas temu zacząłem przygodę z programowaniem (hobbystycznie).
Zajęcie pochłonęło mnie bez reszty.
Po iluś tam miesiącach zacząłem stawiać strony www+admin-panel (najczęściej znajomym co mają firmę).
Mój obecny poziom - znajomość PHP5(MVC), MYSQL, Framework Kohana 2.3.4.
Chcę iść do przodu.
Zastanawiam się nad wyborem do dalszej nauki: albo PHP/Symfony albo oczywiście RoR.
Nie spodziewam się, że ktoś z was będzie mi polecał Symfony
Dlatego bardzo proszę o poważną argumentację dot. wyboru RoR.
Chciałem dodać, że ważnym argumentem dla mnie jest instalacja projektu na serwerze produkcyjnym.
Jestem użytkownikiem GNU/Linux (Debian), używam linuksa na co dzień jako desktop, jednak nigdy
nie stawiałem na nim żadnego serwera oprócz localhosta LAMP.
Z tego co wiem, to do instalacji RoR na produkcyjnym przydałaby się znajomość administracji serwerami
i dobra znajomość Shella.
Jeśli zacząć poznawać RoR to czy jest sens nauki starszej wersji.
Mam podr.“Rails Space” do wersji 1.8.5 i “Agile - programowanie w Rails” z 2008 roku.
Czy przy instalacji całego środowiska trzeba zwrócić jakąś szczególną uwagę na kompatybilność
między wersjami Rubiegi(jako języka) i Rails(jako frameworka) ?
Przede wszystkim społeczność - masa rozszerzeń (gemów) pozwala szybko (dzięki prostocie języka) tworzyć aplikacje, które działają według naszych potrzeb. Ruby jest językiem stworzonym przez programistę dla programistów, kładącym duży nacisk na przyjemność kodowania.
Namawiać bardzo nie będę - spróbuj, albo zostaniesz, albo nie. Prawdopodobnie to pierwsze