Rails 3 + RSpec 2, problem z testami funkcjonalnymi

W kontrolerze utworzyłem testową akcję GET :index2, w aplikacji używam authologic i declarative_authorization.

[code=ruby]require ‘spec_helper’

describe MainsController do
render_views

describe “#index2” do
it “index2, HTTP 200” do
response.should be_success
end

it "index2, render" do
  response.should render_template("index2")
end

end
end[/code]
Po wywołaniu tych testów otrzymuje taki komunikat błędu

[code]Failures:

1. MainsController#index2 index2, render
    Failure/Error: response.should render_template(“index2”)
    expecting <“index2”> but rendering with <"">.
    Expected block to return true value.

(eval):2:in `assert_block’

./spec/controllers/mains_controller_spec.rb:12:in `block (3 levels) in <top (required)>’[/code]

Jestem kompletnie zielony w pisaniu testów a sposób ich pisania jest dużo gorzej opisany niż pisanie aplikacji w Railsach.

Musisz najpierw wywolac request np.

get :index2

Sam RSpec jest dobrze zdokumentowany cucumberami :wink: -> http://relishapp.com/rspec/rspec-rails/v/2-6/dir/controller-specs

A czytaleś?
http://guides.rubyonrails.org/testing.html#functional-tests-for-your-controllers

to są testy za pomocą mechanizmu Railsów, a ja pisałem o RSpec

Dlatego lepiej zacząć od TestUnit-a, który jest dobrze udokumentowany i dopiero później używać RSpec-a. Inna sprawa, że RSpec daje tylko ładniejszą? składnie, a zasada działania obu bibliotek jest identyczna.

TestUnit i RSpec opisany jest w ten sam beznadziejny sposób, więc jeśli RSpec ma lepszą składnię to zostanę przy RSpec

To kwestia gustu bardziej, bo niektórzy nie trawią składni Rspeca. Dlatego ciężko powiedzieć, że składnia jest lepsza czy gorsza. Jest inna. I ja bym raczej powiedział, że w przypadku railsów test unit jest opisany dużo lepiej (guides!), o ile nie masz książki o rspecu, w której jest wszystko fajnie zebrane.