Rails i dziedziczenie

Witam,

Jestem kompletnie zielony w temacie railsa także prosiłbym o wyrozumiałość, gdyby coś niejasno wytłumaczył. Mam problem z dziedziczeniem (z modelu Product dziedziczy klasa book). Zapisalem to w ten sposób:

class Product < ActiveRecord::Base attr_accessible :amountAvailable, :name, :price end

class Book < Product attr_accessible :author end
Dodatkowo utworzyłem taki formularz:

[code]<%= form_for “product”, :url => { :action => “newproduct” } do |f| %>

<%= f.label “name” %>

<%= f.text_field “name” %>

<%= f.label “price” %>

<%= f.text_field “price” %>

<%= f.label “Amount Available” %>

<%= f.text_field “amountAvailable” %>

<%= f.label “Choose a type:” %>

<%= radio_button_tag(:type, “book”) %>
<%= label_tag(:type_book, “Book”) %>

<%= radio_button_tag(:type, “movie”) %>
<%= label_tag(:type_movie, “Movie”) %>

<%= f.label “Author” %>

<%= f.text_field “author” %>

<%= f.submit %>

<% end %>[/code]
Następnie w kontrolerze próbuje obsłużyć dodawanie nowego przedmiotu w taki sposób:

[code] def newproduct

if params["product"]
	data = {
	"name" => params["product"]["name"],
	"price" => params["product"]["price"],
	"amountAvailable" => params["product"]["amountAvailable"],
	}
	if params["type"] == "book"
		data["author"] = params["product"]["author"]
		logger.info(data)
		@newBook = Book.new(data)
		@newBook.save
	end
	if params["type"] == "movie"
		
	end
end

end[/code]
Niestety dostaje komunikat, że atrybut autora nie jest dostępny (unknown attribute: author). Dodam ze jeżeli zrezygnowałbym z pola authora to rails dodałby mi nowy produkt (product, a nie book pomimo, że tworzę @newBook = Book.new(data) @newBook.save ). Bardzo bym prosił o wskazanie gdzie popełniam błąd.

Z góry dzięki za pomoc!

Poświęć 30 min na przeglądnięcie przewodnika po rails’ach. Wszystko jest źle…

poczytaj o STI w Rails np. tu i tu

możesz też pomyśleć o zastosowaniu hstore