Rekrutacja pracowników

Bargi w jednym ze swych postów przedstawił dość interesujący sposób rekrutacji pracowników(a dokładniej sposobu weryfikacji ich umiejętności). Ciekaw jestem, czy również w Waszych firmach stosujecie podobne rozwiązania w procesie pozyskiwania zasobów ludzkich. W jaki sposób weryfikujecie wiedzę oraz umiejętności kandydatów ubiegających się o stanowisko programisty Rubiego? Czy stosujecie jakieś dodatkowe techniki(vide udział w projektach Open Source), czy też swoje decyzję opieracie np. na wrażeniach po rozmowie kwalifikacyjnej i kawałku nadesłanego kodu? :slight_smile: A może organizujecie jakiś rodzaj egzaminu/testu kwalifikacji(ja takowy pisałem aplikując do firmy, w której aktualnie pracuje)? :>

U mnie w pracy właśnie trwa rekrutacja na stanowisko programisty Ruby/RoR, standardowo każdy ma do wypełnienia krótki teścik taki dość ogólny, trochę HTML, ogólne pytania. Od niektórych chcemy nadesłania kodów źródłowych.

Szkoda ze Gdansk. ^^’

To ja może uścisle to, co napisał seban. Na naszej rekrutacji sprawdzamy ogólną wiedzę z technologii i “okolic”. Są pytania z protokołu HTTP, HTML, CSS, JS, XML, XSLT, PHP, wzorców projektowych, użyteczności, a nawet jest fragment dokumentacji do przetłumaczenia z angielskiego i oczywiście są pytania z Ruby. Co ważne nie ma “jedynych słusznych” odpowiedzi. Nie oczekujemy pisemnych odpowiedzi, cytowania dokumentacji, znajomości poprawnej składni. Na każde pytanie można odpowiedzieć paroma słowami, a często wystarczy podać jakiś skrót, lub nawet jedno słowo. Celem tego testu jest sprawdzenie, czy kandydat orientuje się w danym obszarze, czy jest szansza, że jeśli podejmie u nas pracę będziemy się rozumieć, znajdziemy wspólny język. Test powstał po kilkunastu spotkaniach i ewoluuje do dziś. Kiedyś rekrutacja dotyczyła głównie PHP, stąd pytania o ten język w teście.

Jednak muszę powiedzieć, że rzadko zdarza się, że ktoś odpowiada na >70%. Są tacy, co nie znają odpowiedzi na żadne pytanie.

A tak na marginesie - zapraszamy kandydatów z Trójmiasta :wink:

Dokładnie, świetna reklama prawie dałem się nabrać

1 Like