Ruby - definiowanie typów

Witam, nie jestem nawet zielony w ruby, bo jeszcze mam wątpliwości, zanim zacznę poznawać ruby, to chciałbym je rozwiać.
W php denerwuje mnie to, jak i w JS, że nie można nadać obiektowi konkretnego typu. Na wikipedii na temat Ruby przeczytałem, że ruby też jest dynamicznie typowany.
Pytanie: czy obecnie da się zdefiniować typy obiektów? Jak zapewnić sobie rozwiązanie autocompletion podczas pisania (to wymaga informacji o danym typie).?

Nie rozumiem jak się ma autocompletion do statycznego typowania. Mógłbyś rozwinąc tę myśl?

IDE robią znacznie bardziej zaawansowane rzeczy niż dochodzenie do metod obiektu, którego typ nie jest zaznaczony w kodzie.

Jeśli interesuje Cię IDE do Ruby on Rails, to zobacz RubyMine.

To znaczy ja od razu powiem że na co dzień siedzę na platformie flex4 (as3). Jestem przyzwyczajony do takiej składni
public function foo(arg:String, arg2:Boolean):MyCustomClass
{
return anotherObject.getFoo(arg, arg2) as MyCustomClass
}

//

no i chciałbym w każdym momencie pisania kodu mieć łatwo przychodzącą świadomość typów każdego obiektu/membera/argumentu itd.

//no to może macie jakieś namiary na tutoriale migracyjne dla migracji z flex+php do flex+ruby

Też byłem kiedyś sceptyczny wobec dynamicznego typowania, ale wierz lub nie, w Rubym to działa. Większość programów i bibliotek jest napisana w ten sposób, że dokładnie wiesz jaki obiekt należy przekazać do funkcji. Zapominasz o typach, a zaczynasz myśleć o obiektach. Dzięki zwięzłości języka, zyskujesz na czytelności. np:

cat = Cat.new # nowy obiekt typu kot cat.feed_with(mouse) cat.feed_with(cheese)
Jeśli martwisz, się że podasz kotu coś niezdatnego do jedzenia, to przestań. Jeśli coś jest serem, lub myszą, to da się to zjeść i nie musisz definiować, że to jest jedzenie. Jeśli ktoś pisze

cheese = Poison.new # cheese to nowy obiekt typu trucizna cat.feed_with(cheese)