Ruby instalacja - niereaguje na make

Mam świeżo zainstalowaną Mandrive. Pobieram plik ruby-1.9.1-p0.tar.gz na Pulpit. Wchodzę w konsole i wpisuje kolejno:
su
podaje hasło
urpmi gcc
biorę tak
bez błędów
cd Pulpit
tar zxf ruby-1.9.1-p0.tar.gz
cd ruby-1.9.1-p0
./configure
i wywala mi dużo tego niektóre są yes, niektóre no, ale wydaje mi się że chodzi oto:
checking for if make is GNU make… ./configure: line 22344: make: command not found
i jak wpisuje make to nic się nie dzieje
Bardzo proszę o pomoc, jestem całkowicie zielony.

Witam.

Nie masz make.
Zainstaluj i będzie ok.

Pozdrawiam.

gcc -O2 -g -Wall -Wno-parentheses -I. -I.ext/include/i686-linux -I./include -I. -DRUBY_EXPORT -o error.o -c error.c
wywala mi w jednej linijce to coś szkodzi?

Jeśli jesteś początkujący i chcesz się uczyć Railsów (a chcesz), to weź Rubiego 1.8.7 a nie 1.9.1 – to dwie zupełnie różne wersje.

@Tomash 1.8.7? Poj***o?? Przecież to jest chyba najbardziej bezsensu wersja jaka wyszła…
@tomaszpiaskowski zainstaluj 1.8.6

[quote=teamon]@Tomash 1.8.7? Poj***o?? Przecież to jest chyba najbardziej bezsensu wersja jaka wyszła…
@tomaszpiaskowski zainstaluj 1.8.6[/quote]
Dlaczego bez sensu ? Chyba nie dlatego, że ma wiele użytecznych funkcji (wziętych z języków funkcyjnych typu Haskell), które pozwalają w elegancki sposób rozwiązać problem i jest szybsza niż 1.8.6 ?

No to powodzenia przy wgrywaniu na serwer gdzie jest 1.8.6.

Działam na Windows Vista w Bitnami RubyStack i wszystko ok :slight_smile:

Nie wiem w czym problem. Jeśli wiesz co się zmieniło (a w sumie niewiele) to bez problemu możesz napisać tak, że będzie działać na 1.8.6 i 1.8.7. Ja już jakiś czas temu przesiadłem się na 1.8.7 i wszystko śmiga, a zmiany są tylko na lepsze. Ciekaw jestem co powiesz o 1.9? Że masakra? :wink:

A czemu miałbym instalować na serwerze inną wersję niż na desktopie?

Na wiekszosci serwerow jest 1.8.6. Oczywiście na własnym mozesz robic co ci sie podoba