Witam.
Mam taki problem musze stworzyc program ktory bedzie pobieral pliki zmienial dany ciag znakow np: “ala ma kota” na inny np: “kot ma ale”
znalazlem komende na otworzenie pliku lecz proba dopisania czegololwiek zeszla na to ze podmienia caly plik na to co wpisalem.
Chce aby moj program znajdywal dowolny plik o danym rozszerzeniu np: “.txt” i zapisywal go z podmienionym tekstem na np: “txt2”
mysle ze musze najpierw dac komende ktora bedzie znajdowac wszystkie pliki we wszystkich folderach i zapisywal ich nazwy w tablicy.
nastepnie bedzie bral kazdy plik po kolei podmienial skladnie i zapisywal jako plik o tej samej nazwie tylko z innym rozszerzeniem.
No mozna i tak
Ale Ja mam aktualnie praktyki (jestem w technikum informatycznym)
i “praktykodawca” zlecil mi napisanie czegos takiego w ruby’m.
tak wiec mimo innych mozliwosci prosze o pomoc z ruby’m.
[quote]mysle ze musze najpierw dac komende ktora bedzie znajdowac wszystkie pliki we wszystkich folderach i zapisywal ich nazwy w tablicy.
nastepnie bedzie bral kazdy plik po kolei podmienial skladnie i zapisywal jako plik o tej samej nazwie tylko z innym rozszerzeniem.[/quote]
pomimo tego, że optymalizacja na poziomie tworzenia programu nie jest zbyt istotna, to po co robić dwa razy to samo? skoro już raz masz plik(chcesz go wpisywać do tablicy) to przecież możesz od razu na nim operować.
Ogólnie polecam zapoznać się z możliwościami klasy String
[quote=krzyzak][quote]mysle ze musze najpierw dac komende ktora bedzie znajdowac wszystkie pliki we wszystkich folderach i zapisywal ich nazwy w tablicy.
nastepnie bedzie bral kazdy plik po kolei podmienial skladnie i zapisywal jako plik o tej samej nazwie tylko z innym rozszerzeniem.[/quote]
pomimo tego, że optymalizacja na poziomie tworzenia programu nie jest zbyt istotna, to po co robić dwa razy to samo? skoro już raz masz plik(chcesz go wpisywać do tablicy) to przecież możesz od razu na nim operować.
Ogólnie polecam zapoznać się z możliwościami klasy String[/quote]