Seria pytań od programisty .NET migrującego na RoR

Witam,

pozwólcie, że na wstępnie trochę o sobie napiszę: jestem programistą .NET od ~5 lat, pracowałem w projektach webowych (w tym też ASP.NET MVC), klasy enterprise i desktopowych. O jakiegoś czasu przymierzam się do przesiadki ( w domowych projektach ) na Ruby On Rails…

ale tu mam kilka pytań:

• Ostatnio bardzo zainteresował mnie temat noSQL, w szczególności baza danych neo4j oraz MongoDB. Do tej ostatniej znalazłem odpowiedniego mappera i myślę, że nie powinienem mieć z nią problemów. Natomiast do neo4j istnieje ‘binding’ tylko pod jruby`iego. Chciałbym zatem zapytać o kompatybilność tego JRUBY z Railsami 3 i innymi frameworkami ( rspec, cucumber itp.)

• Czy jesteście zadowoleni z ActiveRecord czy raczej wolicie DataMappera ?

• Jak ma się sprawa IoC w Railsach i czy to ma wogóle jakiś sens ?

• czy tworzycie bardziej rozbudowaną warstwę modelu czy też wrzucacie logikę biznesową do kontrolerów ?

• Aha, i jescze chciałbym zapytać od czego zacząć. Sprawdziłem takie strony jak,rails casts, rails envy, peepcode… czy jest coś jeszcze ciekawego w sieci ?

• Postawiłem sobie na wirtualnej maszynie takie oto środowisko developerskie zbudowane z Suse Linux, RubyMine oraz Git. Czy potrzebuje czegoś jeszcze ?

p.s. IronRuby odpada bo nie jest to język wspierany przez visual studio.
Pozdrawiam

Cześć :wink:
Odpowiem na szybko na wybrane.

AFAIK AR jest powszechniej używany - stabilne, działające rozwiązanie.

Model biznesowy <- logika biznesowa - wydaje mi się, że obie nazwy do siebie pasują :wink: Ogólnie stosujemy zasadę Fat Model - Thin Controller, choć ostatnio na forum rozgorzała dyskusja, co robić z bardzo grubymi modelami.

Po północy, z zamkniętymi oczami mogę polecić http://guides.rubyonrails.org/

Wywal Ruby mine (jeżeli chcesz poznać ekosystem - IDE w tym Ci nie pomoże - dyskutowano wielokrotnie na tym forum), zainstaluj RVM (ruby version manager) i za jego pomoca wybraną wersję Ruby: