Witam ponownie,
Zaczynam działać w RoR teraz gromadzę wiedzę na temat wykorzystania Javascript do tworzenia gier edukacyjnych do platformy językowej. W jednym poście pisałem o co mi chodzi, ale podam może kilka szczegółów, bo nie wszyscy czytają wszystkie posty.
Główny nacisk będzie kładziony na dialogi, czytany tekst w danym języku wraz z synchronicznym tłumaczeniem na polski. Będzie część ucząca i sprawdzająca.
Potem będą zadania poprawiające zapamiętywanie, jak zakrywanie części tekstów, wpisywanie brakujących lub np. łączenie właściwych elementów, ale to już część zadaniowo-testowa. Do tego ma dojść duża interaktywność typu połącz karty, uporządkuj obrazki lub teksty i podobne rzeczy. Wszystko ma być “żywe” łatwe w przeciąganiu także na mobilnych, ale w 2D (gier 3D nie zamierzamy tworzyć).
Wyniki cząstkowe i końcowe, czas wykonania i inne parametry wędrują do bazy na koniec.
Jeden z kolegów zasugerował Ionic na Angularze 2. Czy macie jakieć dobre pomysły?
Czy kompletnie nie skupiać się na frameworkach js do RoR tylko na gotowych działających sprawdzonych do gier silnikach (game engine)?
Phaser.js już widziałem w akcji w połączeniu z RoR, wiec może to lub coś podobnego?
Najlepiej na TypeScript, aby nie męczyć się z samym JS.
Po przeszukaniu internetu można myślę na razie o Phaser i Ionic Framework do tworzenia hybrydowych mobilnych aplikacji (kwestia szybkości?)