Świadome pozostanie programistą vs. "promocja" na managera

Fajna dyskusja wynikła na Reddicie pod linkiem do jednego blogposta:

Od dłuższego czasu mówię, że nie zamienię kodowania i konieczności użerania się z maszyną na “marketing i zarządzanie” i konieczność użerania się z półmózgami. Zdania na Reddit są podzielone.

A Wy, jak myślicie? Wystrzelić “w menadżery” tak szybko jak to możliwe, czy pozostać w świecie programowania? :slight_smile:

Jestem grafikiem i programistą, do tego kilkoma innymi rzeczami się zajmuję…

Chcesz być menadżerem w Polsce?
Za rok będziesz programistą i menadżerem, a zgadnij ile zarobisz? Jako programista masz wolność, możesz się odwrócić na pięcie i zająć się swoim, jako menadżer to nie będzie takie łatwe i w pewnym momencie wpadniesz w wiry maszyny biurokratycznej już dużej lub rozwijającej się firmy. Dopóki nie jesteś współwłaścicielem, to nagle zaczniesz podlegać prawom “kadr”, nie będziesz się mógł skupić na jednym i drugim, będziesz musiał pozostać przy jednym, skończy się to tak, że jak się obudzisz - będziesz następnym pracownikiem biurowym na wyższym stopniu, a ludzie z którymi żyłeś na dobrej stopie uciekną albo będą Cię traktować jak trendowatego. I czego zupełnie nie życzę, to spotykać dobrego starego kumpla prezesa, którego nagle owładnie mania wyższości i powiesz mu “dzień dobry panie prezesie”.
Znam z doświadczenia.

:smiley: melodramat

edit: po przemyśleniu, a może to ostatnia iskierka nadziei na jakość zarządzania :slight_smile:

Miałem okazję obserwować jak wygląda rozwój z programisty na managera w sporej firmie i nie wyglądało to ciekawie. Na początku zachłyśnięcie władzą i (niewielką) podwyżką. Później przyszła rzeczywistość: praca po godzinach, dłubanie w MS Project, świecenie oczami przed ‘górą’ i fale lekceważenia z ‘dołu’.