Szarpanina z attachment fu

Witam!

Tworze galerie zdjec i do uploadu plikow uzylem attachent fu. Pierwszy raz tego uzywam, wiec jestem zielony w temacie :confused:

Utworzylem tabele:

create_table "pliks", :force => true do |t| t.string "filename" t.integer "size" t.string "content_type" t.string "thumbnail" t.integer "parent_id" t.integer "height" t.integer "width" t.text "description" t.string "title" t.string "gallery_nazwa" t.datetime "created_at" t.datetime "updated_at" end
Musialem dodac pole do galerii, bo uzytkownik bedzie tez tworzyl galerie, do ktorych bedzie pozniej wlasnie te zdjecia wrzucal.

Niestety przy zapisywaniu:

[code]def dodaj_zdjecie_do

@galerie=Gallery.find(:all)

if request.post? and params[:plik]

plik = Plik.new(params[:plik])

plik.save
  flash[:notice] = "zdjecie dodane"

end

end[/code]
attachment_fu ma (jak dla mnie) jakas dziwna strategie zapisywania plikow… Tworzy katalog 0000 a wnim podkatalogi 0001, 0005 :confused: To by jeszcze uszlo, gdyby w bazie danych zapisywal normalnie… Niestety jest tam tak:

http://rapidshare.com/files/184566465/baza.bmp.html

Zapisuje do gallery_nazwa tylko dla pliku o pelnym rozmiarze.
Tutaj moje pierwsze pytanie: Czy mozna gdzies ustawic, zeby zapisywal tez do tego pola dla miniatur tego pliku?

Drugie pytanie dotyczy zapisywania tych plikow… Sa porozrzucane po katalogach… Mozna zmienic moze cos w jakichs ustawieniach, zeby wszystkie byly w jednym katalogu?

Czesto uzywalem skryptu do generowania galerii: http://www.kurshtml.boo.pl/skrypty/skrypt_galerii,galeria.html
Bo… jest naprawde “sympatyczny” :wink:
Mozna go jakos teraz wykorzystac? Dokladnie, to czy mozna za pomocą attachment_fu pobierać lokalizację plików potrzebną do skryptu, bo w bazie ich nie ma :confused:

Dzieki za wszelka pomoc.
Pozdrawiam!