Totalne początki

Witam!

Zacząłem się interesować ROR z różnych względów. Jestem programistą PHP i konfigurację apache/mysql/to co trzeba mam całkiem nieźle już wyuczoną:) Czas się rozwinąć i poznać ruby. Tylko wiadomo, początki są najtrudniejsze. Mam pytanie o taką rzecz - w jaki sposób wykonać takie coś:

wpisanie:
http://dev.localhost/ror/test/ - aby traktowane było jako fcgi poprzez ruby, a natomiast:
http://dev.localhost/ror/inne/test.php - aby parsowane było przez php?

Póki co osiągnąłem coś takiego, że test.php ładnie uruchamia mi php, natomiast jeśli chodzi o aplikację ruby - ten domyślny index.html ładuje mi sie (Welcome aboard), natomiast kliknięcie na: About your application’s environment - to błąd 404. Uruchomienie
ruby script/server
uruchamia mi serwer na porcie 3000 i informuje mnie jak należy:

Ruby version 1.8.7 (i686-linux) RubyGems version 1.2.0 Rails version 2.1.1 Active Record version 2.1.1 Action Pack version 2.1.1 Active Resource version 2.1.1 Action Mailer version 2.1.1 Active Support version 2.1.1 Application root /home/omix/www/development_day/ror Environment development Database adapter sqlite3 Database schema version 0
W jaki sposób to zintegrować z apache?

dzięki wielkie za pomoc.

pozdrawiam
Mikołaj
ps. Pewnie odeślecie mnie do google, ale naprawdę szukałem tego i nadal szukam :slight_smile:

dobra - eclipse, z modułem ruby

Uruchamia mi ładnie wybrane skrypty przeze mnie, ale wciąż nie napisane przeze mnie. Nadal szukam w internecie. Do tego wciąż z portu 3000… Już rozumiem, że to po prostu jest taka konieczność w czasie pisania i debugowania skryptu, ale nadal nie znam rozwiązania, jak to połączyć z apachem :frowning:

1. Nie baw się w FCGI, lepiej zainstaluj Passengera i odpalaj Rails’y przez niego.