Tworzenie nowej akcji

Hej, witam wszystkich.
Jestem nowy w Ruby on Rails i projektuję aplikację reserwującą bilety autobusowe. Póki co jestem na początku mojej drogi. Robię ją na bazie aplikacji z książki Ruby on Rails 3 Tutorial learn Rails by example Michael Hartl. Skończyłem czytać całą książkę ale nadal nie jestem do końca w stanie usystematyzować sobie wiedzy zdobytej w książce. Moja aplikacja znajduje się tutaj : http://github.com/coolphon/BusCompanySupport

Mam problem ze stworzeniem akcji reserwacji biletu. Tak to wygląda z mojej strony :
Routes.rb :

resources :tickets do
‘reserve’
end

tickets_controller.rb:

def reserve
@ticket = Ticket.find(params[:id])
@ticket.user_reserved_id = current_user.id
redirect_to(index)
end

index ticketów zawiera taki wpis jako rezerwowanie biletu:

<%= link_to ‘Reserve’, ticket, :confirm => ‘Are you sure, u want to reserve this ticket?’, :method => :reserve %>

I teraz, moje pytanie brzmi czy kiedy wywołuję w ten sposób metodę reserve to powinna ona wywołać metodę z kontrolera ticketów ? Kiedy klikam w link railsy mi wyrzucają komunikat : No route matches “/tickets/2” czyli coś z plikiem routingu pewnie skopałem tylko nie bardzo wiem co.

Tak na początek to to:

http://guides.rubyonrails.org/routing.html

Najważniejsze dla ciebie to kawałek o member, pkt 2.9!!

no i przydał by się jeszcze save w tej akcji reserve, bo chyba chcesz by to przypisanie było trwałe?

def reserve
@ticket = Ticket.find(params[:id])
@ticket.user_reserved_id = current_user.id
@ticket.save
redirect_to(index)
end

A no i sprawdź sobie jakie sciezki masz w ogole dostepne!

w konsoli: bundle exec rake routes

powinienes miec cos takiego jak juz dorze do zrobisz

reserve_ticket_path ktora przyjmuje id, czyli w akcji dajesz link_to ‘Reserve’, reserve_ticket_path(ticket) i tyle

Dzięki za tak szybką odpowiedź. Próbowałem właśnie wcześniej szczęścia z różnymi kombinacjami member w routingu. Teraz ustawiłem to w ten sposób :

resources :tickets do
member do