Hej! Jest to pytanie trochę z dziedziny unix/konfiguracji serwera ale wydaje się być niejako powiązane z rubym więc spróbuje szczęścia tutaj. Zaznaczam, że mam na codzień do czynienia z unixami całkiem sporo więc nie jestem totalnie zielony. Są jednak sprawy, których zupełnie nie rozumiem i nie jestem w stanie ich ogarnać hehe.
Mam na swoim VPSie (Ubuntu 14.04 LTS / ruby 2.2.1 (bez rvm)) aplikację z rake taskiem, który musi być odpalany co jakiś czas przez crona. Wpis w crontabie wygląda następująco:
Niestety efekt jest taki, że cron uruchamia to polecenie w odpowiednim czasie, jednak plik cron.log zawsze jest pusty, cron nie wypluwa nigdzie żadnych błędów (nie dostaje ich również na maila) a rake task nie jest uruchamiany - albo raczej jego zawartość nie jest uruchamiana. Jedyny znak, że cokolwiek się wydarzyło to wpis w syslogu:
Co ciekawe - jestem w stanie uruchomić dokładnie to polecenie w /bin/sh i wszystko działa jak należy.
Główny problem polega na tym, że nie jestem w stanie tego w żaden sposób zdebugować dlatego w pierwszej kolejności zapytam co mogę zrobić, żeby jakkolwiek to zdebugować? Jeśli jednak ktoś widzi tutaj ewidentny błąd z mojej strony, to będę dozgonnie wdzięczny za pomoc i wyjaśnienie.
Nie przepadam za takimi skryptami z crona, ciężko się to ustawia, wersjonuje, utrzymuje i debuguje.
Ale może coś pomogę:
Nie wiem, czy ustawiasz w tym crontabie jakieś zmienne środowiskowe (w sensie, przed deklaracjami co kiedy uruchomić, np PATH, RUBY_ROOT etc), jak nie, to bundle exec nie zadziała.
Przekierowanie outputu też wygląda dziwnie (&>> w os x to nie śmiga), do przekierowanie stderr do stdout możesz użyć 2>&1 .
rake RAILS_ENV=production … prawdopodobnie, działa, ale lepiej sobie wyrobić nawyk ustawiania zmiennych “skrajnie po lewej”, tj