Usuwanie użytkownika czy blokowanie

Mam dylemat. Mianowicie nie mam ogromnego doświadczenia w pisaniu aplikacji webowych, a na forum są ludzie bardziej doświadczeni, więc chciałbym się spytać które rozwiązanie jest lepsze - totalne usuwanie(destroy) czy też zablokowanie/banowanie użytkownika.

Jeśli wybrał bym kasowanie usera to mam rozumieć że jego działalność np komentarze, strony itd mają zostać na stronie? Nie wynikną jakieś błędy, rzucanie wyjątków?

Blokowanie było by wg mnie opcją jak dla mnie łatwiejszą w implementacji. Po prostu dodało by się pole bool i zmieniało wartość. Można by też było zrobić blokowanie czasowe, ale nie wiem jak się za to zabrać. Ponadto trzeba by było logowanie zabezpieczyć. Pewnie jest jakaś metoda :before_cos, tak?

Które rozwiązanie jest lepsze?

Moim zdaniem usuwanie (destroy) uzytkownika to proszenie sie o klopoty. Jezeli komentarze lub inne dane sa powiazane z userem, to zgaduje, ze pewnie gdzies w widokach lub w innych miejsach w kodzie sa odwolania typu comment.user.name bez sprawdzania czy user istnieje. Efektem usuniecia bedzie wysyp wyjatkow w roznych miejscach aplikacji. Sadze, ze prosciej jest dopilnowac zeby tam, gdzie sa asocjacje z userami, zawsze ten user byl (czyli nie usuwac go).

Oczywiscie jezeli aplikacje masz napisana w taki sposob, ze zawsze sprawdzasz, czy user nie jest nilem, to usuwanie jest OK.

Co do blokowania to zalezy czego uzywasz do autentykacji… jezeli robisz to “recznie”, to gdzies przy logowaniu trzeba sprawdzic ta flage, czy user nie jest zablokowany. I to w sumie tyle :wink:

Blokowanie czasowe mozesz zrobic dodajac np. pole blocked_until, w ktorym bedzie data, po jakiej user bedzie mogl sie zalogowac. I teraz w miejscu, gdzie sprawdzasz flage, wystarczy dodac tez sprawdzenie daty.

Aha, jak dodasz jakiekolwiek pola odpowiadajace za blokowanie usera, to pamietaj, zeby zabezpieczyc je za pomoca attr_accessible.

ciężka sprawa.