Użycie self, problem

Witam, mam taki problem. oto kawałek kodu:

def add(n)
self + n
end
puts 2.add(2)

według książki z której się ucze powinno zwrócić “4” a zwraca to:
*NoMethodError: private method dupa' called for 2.0:Float from (irb):71 from /home/dominik/.rbenv/versions/2.1.3/lib/ruby/gems/2.1.0/gems/railties-4.0.0.beta1/lib/rails/commands/console.rb:88:instart’
from /home/dominik/.rbenv/versions/2.1.3/lib/ruby/gems/2.1.0/gems/railties-4.0.0.beta1/lib/rails/commands/console.rb:9:in start' from /home/dominik/.rbenv/versions/2.1.3/lib/ruby/gems/2.1.0/gems/railties-4.0.0.beta1/lib/rails/commands.rb:64:in<top (required)>’
from bin/rails:4:in require'* from bin/rails:4:in

może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego? jestem zielonek i szukając w google i tu nie znalazłem odpowiedzi :smile:

Pozdrawiam.

P.S. z racji tego że jest to mój pierwszy post tutaj jeżeli nieprzestrzegam nim jakichś zasad proszę o zwrócenie uwagi ;]

musisz definiować tę metodę w odpowiedniej klasie, np.:

irb(main):087:0> class Fixnum
irb(main):088:1>   def add(n)
irb(main):089:2>     self + n
irb(main):090:2>   end
irb(main):091:1> end
=> :add
irb(main):092:0> 2.add 3
=> 5

rozumiem :slight_smile: a dlaczego książka o tym nie mówi? :slight_smile: dodam że książka z której się uczę to: “ruby, szybki start” Larry Ullman, i jak do tej pory jeszcze nie miałem nic z klasami i “on” tutaj wrzucając przykłady nie ma takiego probelmu. :wink: czyżby coś się zminiło w Ruby2.0? bo taki mam a książka jest na Rubym1.9.

Dopisane jest w ksiązce:
Metody zdefiniowane poza wszelkimi klasami takie jak wszystkie, które zostały przeddstawione w tym rozdziale, stają się częścią klasy Ruby o nazwie Object . Z tego powodu można jes stosować podobnie jak funkcje globalne do dowolnego obiektu.

sorry, wprowadziłem Cię w błąd.

metoda dodana w IRB poza klasą jest dostępna wszędzie, dlatego definiując add możesz je wywołać na dowolnej klasie (w rzeczywistości rozszerzasz Object z którego prawie wszystko dziedziczy.)