Wiele procesów i reload backendu i18n

Piszę backend do i18n korzystajacy z baz danych i chce go restartować wraz z pojawieniem się w bazie nowych tłumaczeń. Najłatwiej to zrobić po prostu wywołując reload w after_save. Sprawa się ponoć komplikuje, gdy nasza aplikacja działa na kilku procesach. Wtedy backend restartowany jest tylko na procesie w którym następuje zapis, a reszta dalej chodzi na starych danych, Aby to ominąć mogę za każdym razem, przy każdym requeście, pytać bazę o to czy są nowe wpisy w niej i wtedy backend we wszystkich procesach się przeładuje. Ale chciałbym to zrobić bez konieczności tych nieustannych zapytań do bazy, czy jest coś nowego. Najlepiej byłoby gdyby był jakiś sposób do zrestartowania backendu na wszystkich procesach, ale w tej kwestii jestem kompletnym laikiem i nie bardzo wydaje mi się to możliwe. Mam nadzieję że jednak jest inaczej i da radę to jakoś ładnie zrobić. Ktoś ma jakieś sugestie?

Zapewne będzie to trudne do wykonania, ale z całą pewnością jest to dość mocno związane ze sposobem uruchamiania aplikacji (wiele procesów mongrela? Passenger?).

Jak narazie, mam dwa pomysly, ale nie za piekne.

Proces ktory zmienia cos w translacjach, tworzy plik, np. tmp/reload_translations, kazdy proces trzyma czas utworzenia tego pliku, przy kazdym requescie, proces sprawdza czy czas utworzenia pliku nie jest “wiekszy” od czasu ktory trzyma w zmiennej, jesli tak to przeladowuje translacje i aktualizuje sobie czas utworzenia pliku.

Mozna by tez zrobic tak, ze proces ktory cos zmienia, tworzy sobie watek, i w nim odpala url, dla kazdego procesu thina(czy czegos tam), np. localhost:8000/translations/reload, ale jesli thin chodzi na socketach unixowych to nie wiem za bardzo jaki url wywolac.

//Edit

Chociarz, zrobienie tego samego co opisalem dla plikow, z uzyciem bazy, wydaje mi sie czystsze. Jeden select na pobranie wersji aktualnej translacji wydaje sie byc OK.