chciałem miec do testow aplikacje postawioną na serwerze (jakiegoś) linuxa i móc na neostradzie testowac stronke (hostingowac)… co polecacie, co odradzacie… na razie nie chce stronki trzymac gdzie indziej, bo to dodatkowa kasa… dopiero jak bedzie smigac, to pomysle o hostingu platnym…
[quote]< zborus> siema
< zborus> jakiego linuksa na poczatek polecacie ?
< azhag> tego, którego używa twój znajomy
< Socek> a jak nie masz przyjaciol, to ubuntu[/quote]
Potraktuj to całkiem poważnie.
no wlasnie ja z linuxa jestem początkującym (korzystam z putty, konsoli linuxowej, podstawowa znajomosc srodowiska), więc szukam czegoś z czym bym sobie poradził;
cenne są Wasze wypowiedzi, więc słucham Was… rad Waszych…
w skrócie: potrzebujesz coś, co postawisz szybko, prosto, co nie musi koniecznie wykorzystywać każdy takt procesora. slackware, gentoo, arch, lfs i inne zabawki nie są dla Ciebie - polecam ubuntu,kubuntu, mandriva, pclinuxos, albo którekolwiek inne, user-friendly distro.
Swiezosc pakietow, jasno okreslony termin wsparcia. (LTS Rulez) Mniejsza stabilnosc(? nie bic!)
System, to sama linia komend, bez GUI, jak w normalnym Ubuntu, chociaz mozna sobie X’y doinstalowac.
Stabilnośc nie odnosi się do stabilności działania, tylko do wersji oprogramowania w dystrybucji. Debian (i Ubuntu) kieruje się polityką “jak wersja osiągnie status stable, to nie zmieniamy wersji oprogramowania” - updatety security to patche na wersje, które są w wydaniu, a nie nowe wersje.
Nie ma więc sensu stwierdzenie “mniejsza stabilność”.