Start dla "kompletnie" zielonego :)

Witam, jestem całkowicie nowy na forum. Mam przeczucie, że mogę dostać ostrą reprymendę za ten post, ale po przeczytaniu kilku postów o podobnej tematyce, nadal nie do końca znam odpowiedź. Może ciut o mnie: Studiuję informatykę na PWr, zaocznie i niestety przez problemy zdrowotne jestem rok w plecy. Na studiach poznałem podstawy programowania w Javie, mieliśmy też trochę C# i F#. Od zawszę chciałem pójść w stronę programowania webowego, sam z siebie zacząłem od HTML/CSS/JS potem chciałem zacząć PHP, ale kumpel polecił mi zainteresowanie się językiem Ruby i Railsami i chciałbym uderzyć w tym kierunku. I tutaj moja prośba do społeczności Ruby/RoR o pomoc w początkach mojej drogi i nauki Ruby/RoR.

Nie zacząłem jeszcze nic w tym kierunku, poczytałem trochę na forum i po doświadczeniach z JS i Java chciałbym dobrze zacząć ( tam nabrałem złych praktyk i ciężko potem było mi to naprawić). Ogólnie j. angielski to nie problem, fajnie by było jakby jakieś podstawy podstaw poznać w j. polskim, aby przez błąd rozumieniu nie mieć braków w wiedzy podstawowej… Fajnie gdyby komuś zechciało się wypunktować co kolejno przerabiać. I może ciut dziwne pytanie, ale znajduje się gdzieś instrukcja step by step instalacji Rubiego/RoR i localhosta? Obecnie mam Fedorę, ale nie problem przejść na inny jeśli będzie łatwiej :wink:

Dużo czytałem o Ruby i Railsach i wręcz jestem zafascynowany tym językiem chciałbym się w nim rozwijąć i może kiedyś uderzyć gdzieś na stanowisko junior’a… póki co jestem zbyt dużym laikiem… Z góry serdecznie dziękuję za pomoc jak i za krytykę bo ona też uczy :slight_smile: oraz przepraszam, że znowu poruszam podobny temat na forum.

Serdecznie pozdrawiam,
Mateusz

Ja ze swojej strony jako wstęp do RoR polecam Rails Tutorial by Michael Hartl


(nie musisz kupować, możesz czytać online za darmo)

Co do instalacji na fedorze powinno być łatwo, jeśli mówisz, że angielski to nie problem to prosty algorytm dla ciebie